Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Sunday 29 June 2014

Kuatkan Sistem Pertahanan Badan Anda

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang



Musim-musim panas membahang ni mesti ramai yang kena demam,selsema dan batuk kan??Actually,kami sekeluarga pon baru je pulih dari demam....huhu


Asal demam jer..mesti ingat PANADOL...asal panadol jer,mesti demam...hihi...kamcheng sungguh DEMAM dan PANADOL yer..


Actually,tak elok makan PANADOL selalu sangat kerana boleh menyebabkan penyakit buah pinggang jika tak dikawal penggunaannya..Tak kiralah jenis ape Panadol tu..Active fast ke...Panadol 650 ke...semuanya sama saja..ada campuran bahan kimia yang boleh rosakkan tubuh badan..



Cuba ikhtiar cara lain plak...ikhtiar dengan pengambilan suplement semulajadi..yang xde bahan kimia langsung...lagi selamat untuk tubuh badan kita..di sini saya share kan tentang Nutriferon Shaklee iaitu sejenis supplement untuk MENINGKATKAN SISTEM PERTAHANAN/IMUNISASI BADAN..








APAKAH SISTEM PERTAHANAN/IMUNISASI BADAN?


Sistem pertahanan atau imunisasi merupakan suatu sistem pertahanan yang digunakan untuk melindungi tubuh dari jangkitan penyakit atau kuman.


Penyakit atau kuman merupakan protein asing yang berbeza dari protein tubuh kita...dan ia dikenali sebagai antigen...Disebabkan ia benda asing dalam badan,maka antigen ini harus disingkirkan dari badan...



Sesuatu yang bertugas untuk menyingkirkannya ialah antibodi, iaitu sistem pertahanan badan..Antigen (dikenali sebagai virus) memasuki tubuh melalui kulit dan selaput lendir..Oleh yang demikian,sel-sel tubuh akan menghasilkan interferon..



Dalam bidang imunologi,interferon berperanan penting sebagai agen pertahanan dalam tubuh untuk melawan jangkitan virus.Ia merupakan sebahagian daripada sistem imun dalam badan yang tidak spesifik yang perlu diransang pada peringkat awal jangkitan virus sebelum sistem imuniti dalam tubuh mempunyai masa untuk bertindak balas melawan virus.







NutriFeron dalam setiap stik


APA ITU NUTRIFERON?


Nutriferon merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun badan.Bila diambil setiap hari,ia dapat meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh badan anda yang merupakan pengaktif kritikal sistem imun.




APAKAH FUNGSI NUTRIFERON?



  • Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari..Ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia..Kajian telah menunjukkan bahawa inteferon mampu untuk meransang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi di dalam badan untuk tindakan..(T-sel,B-sel dan macrophage)
  • Melawan kanser dan tumor..Interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser.Juga ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi
  • Melindungi dari influenza..ia mengimbangi response imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara,berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus,mikrob,demam,selsema,alahan,keradangan dan influenza.
  • Meringankan tekanan dan kelesuan.Membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan,tekanan,keletihan dan gaya hidup aktif
  • Melambatkan penuaan.Formula unik Nutriferon meransang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas,virus,dan kuman yang aktif.Oleh itu,sel menjadi lebih sihat.
  • Membantu wanita yang mengalami ketidakselesaan akibat menopaus
  • Merawat masalah gejala pra haid seperti sakit belakang,senggugut,kejang otot,mood swing,tidak lena tidur,resah dan sebagainya                                                                    


KENAPA PERLU MEMILIH NUTRIFERON SHAKLEE ?


  • Kemajuan dalam Sains Sistem Imunisasi
Dr Yasuhiko Kojima merupakan ahli imunologi yang terkenal di dunia dan beliau merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954, semasa menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo.Setelah 40 tahun menjalankan penyelidikan dengan menguji ratusan sebatian semulajadi,beliau berjaya menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan (biji labu,bunga safflower,benih plantago,kuntuman bunga Japanese) yang menggalakkan pembentukan interferon di dalam badan manusia secara semulajadi.

  • Meningkatkan paras interferon secara semulajadi
Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti inteferon memainkan peranan yang amat penting dalam membina sistem pertahanan badan yang kuat dan sihat.Nutriferon merupakan satu-satunta pemakanan tambahan di U.S yang diyakini boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.

  • Terbukti daripada empat kajian klinikal pada Manusia
Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberikan imunisasi sehingga ke peringkat sel.Kajian menunjukkan khasiat pemakanan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperoleh hasil daripada campuran empat ekstrak tumbuhan (biji labu,bunga safflower,benih plantago,kuntuman bunga Japanese) di dalam Nutriferon.


  • Rumusan Berpaten yang Eksklusif

NutriFeron merupakan produk keluaran Shaklee sahaja.Sebagai suatu brand supplement yang hebat dan berkesan,ia telah melepasisatu set ujian-ujian yang ketat dari segi keselamatan,ketulenan,keberkesanan dan prestasi.

Dalam satu kajian makmal baru-baru ini,NutriFeron telah menunjukkan yang ia memberi kesan secara positif terhadap sel-sel pembunuh semulajadi  (NK)-sokongan tambahan bagi penemuan hebat dalam sains sistem imun.










 SIAPA YANG PERLUKAN NUTRIFERON?                                                                    


  • Sesiapa sahaja yang berumur lebih dari 12 tahun dengan lifestyle yang sangat sibuk,tekanan hidup yang menyebabkan sistem imun badannya senang diserang penyakit
  • Individu yang ingin mengekalkan sistem imun badan mereka di tahap maksimum
  • Individu berumur (senang dapat penyakit)
  • Individu yang demamnya berpanjangan melebihi seminggu
  • Individu yang mengamalkan diet tidak seimbang
  • Individu yang sering tertekan
  • Indidvidu yang gaya hidupnya tidak aktif
  • Kanak-kanak bawah 12 tahun ambil mengikut dos yang diberikan
  • Ibu menyusu boleh ambil..tetapi ibu mengandung tak boleh ambil


CARA PENGAMBILAN 


  • Untuk mereka yang sedia sihat >>>> boleh ambil 1 stick seminggu
  • Untuk mereka (dewasa) yang selesema,batuk dan demam berpanjangan >>>>ambil 1 stick setiap hari
  • Untuk kanak-kanak bawah 12 tahun >>>> ambil dalam kuantiti separuh sudu teh sahaja setiap hari
#  Bancuh bersama air dan kena minum secepat mungkin sebab ianya mudah menyerap kelembapan selepas dibuka


Jangan berlengah-lengah lagi untuk berikan yang terbaik kepada ahli keluarga kita...DUIT boleh dicari tetapi KESIHATAN????
Tiada galang gantinya....


Bak Kata Pepatah...

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT



Mahukan keluarga sentiasa kuat,sihat dan cergas?Hubungi saya,



SALIHAH (1122713)

PM/WhatsApp:017 854 5086

FB:HaniqHani Salihah

LIKE FB Page:Butik Sihat+Cantik

Instagram:haniqhanisalihah

Email:sitisalihah86@yahoo.com



*Setiap pembelian dengan saya,pelanggan akan disertakan :

>> Panduan pemakanan yang betul untuk kesan yang terbaik
>> Tips rawatan dengan percuma
>> Perundingan percuma seumur hidup 

========================================================================

Mahu dapatkan dengan HARGA AHLI ?
Shaklee telah menetapkan bahawa HARGA AHLI hanya untuk ahli yang berdaftar sahaja..

Terdapat pelbagai kelebihan apabila berdaftar sebagai AHLI SHAKLEE..
Jangan berlengah lagi !!! Dengan hanya YURAN PENDAFTARAN RM65,anda layak mendapat potongan harga sebanyak 20%-30%...

KLIK SINI UNTUK MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE KLIK SINI



***TERIMA KASIH ALLAH***




Sumber : http://biologimediacentre.com/
               : http://hafizamri.com/bahaya-ubat-panadol-pada-tubuh-badan-kita
               : Buku panduan produk shaklee 2013








No comments:

Post a Comment