Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Thursday 23 October 2014

KEAJAIBAN JURNAL KESYUKURAN SAYA

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...


Assalamualaikum sahabat2 semua? Dah say Alhamdulillah ke pagi ni?tengah hari ni?petang ni?sekarang? Jom kita sama-sama ucapkan "Alhamdulillah terima kasih Allah" atas apa yang telah kita lalui hari ni...


Hari ni hari ke 46 saya menulis setiap perasaan syukur saya dalam " Misi 40 Hari Jurnal Kesyukuran". Tahu tak begitu banyak perubahan yang saya dapat sepanjang tempoh 46 hari ni...Allahu Akbar..sebelum ni saya tak pernah terfikir pun akan berada dalam situasi sekarang...


Saya harap cerita saya ini akan membuatkan sahabat2 semua sentiasa ingat untuk menzahirkan perasaan syukur kepada Allah walaupun sekecil-sekecil perkara...kalau nak buat list  dalam jurnal kesyukuran saya tu,bukan 5 tapi lebih kesyukuran saya lalui setiap hari..


Contohnya pada 19/9/14...ini yang saya tulis...(sila abaikan tulisan doktor tu yer...)
tak payah nak pikir buat ayat bagai...buat ayat simple jer...yang penting kita nak zahirkan dan terapkan perasaan SYUKUR kepadaNYA atas setiap satu nikmat yang kita dapat hari tu...saya buat setiap hari dan kadang2 lebih 10 tau...hihihihi...




Alhamdulillah bila saya buat setiap hari ni..perasaan RASA TAK CUKUP tu secara automatik menghilangkan diri..seriusly..saya betul2 rasa "Alhamdulillah dengan apa yang saya dah aku dapat hari ni"..


Saya pun tak rasa tertekan walau ada jugak hari yang langsung tak dapat sale...Bila tak dapat sale tu otak saya automatik bertukar jadi macam ni "Alhamdulillah..aku tak dapat sale hari ni...sebabnya esok Allah nak suruh aku bersyukur lebih banyak lagi"..memang tak der rasa kecewa tentang sale...sebab semuanya saya dah serah kepadaNYA..saya dah berpegang dengan
"SEMAKIN BANYAK SAYA BERSYUKUR SEMAKIN BANYAK REZEKI DATANG"


Pernah jugak ada satu hari tu,saya tak dapat sales ...pastu esoknya saya tulis 20 kesyukuran yang saya dapat hari tu....lusanya Alhamdulillah dapat 3x ganda sales...masa tu punyerla kelam kabut pulak saya melayan customer yang semuanya saya tak kenal...memang MAGIC sangat rasanya masa tu...sampaikan menangis sebab semua customer yang PM tu semuanya beli...bukan setakat tanya saje...Allahu Akbar...


Apa yang sangat2 saya perasan ialah rezeki datang dari pelbagai penjuru...mula-mula datang idea untuk buat bisness Minyak Kelapa Dara NutroCoco then selepas tu dapat offer untuk berkerjasama memperomosikan Minyak zaitun+Minyak Kelapa Sawit Merah NutroOlive pulak...Dalam tempoh ni jugak dapat offer dari Pengurus Besar sebuah syarikat di Kelantan untuk berkerjasama mempromosikan produk berasaskan pertanian syarikatnya (syarikatnya dirahsiakan dulu buat masa ni...hihihih..bila da jadi realiti kerjasama ni saya announce okehhhh)....korang tahu tak ape perasaan saya?Allahu Akbar...rasa nak melompat ketung-ketung...sebabnya dalam masa tak sampai 40 hari saya buat jurnal ni macam-macam rezeki datang...Allahu Akbar...DIA Maha Pemberi Rezeki....


Ini yang saya ceritakan rezeki dari segi BISNESS saya la yer...Actually terlalu banyak perkara baru yang saya dapat sejak aplikasikan perasaan kesyukuran ni...(nampak sangat sebelum ni tak pernah bersyukur...ya Allah..ampunkan daku atas kelalaian hambaMU ini)...Saya rasa nak terus menulis Jurnal ni tak kisahlah sampai hari ke berapa ratus pon...asalkan jiwa saya ni cukup kuat untuk mengucapkan dan menghayati erti SYUKUR yang seikhlas-ikhlasnya buat si DIA...



Janji Allah :


"Sesungguhnya jika kamu bersyukur,pasti Kami akan


 menambah nikmat kepadaMU.Dan jika kamu mengingkari

(nikmatKU),maka sesungguhnya azabKU sangat pedih"

(QS.Ibrahim [14] : 7)


Jom sahabat2ku sekalian...kitajemput/tarik/seru/panggil rezeki kepada kita melalui rasa SYUKUR...In Shaa Allah,rezeki akan berebut2 datang kepada anda..Allahu Akbar..

Tak percaya? Cer try buat lu...pastu PM saya cepat2,kita share pengalaman neh...

klik sini untuk baca  MISI 40 HARI JURNAL KESYUKURAN (hari pertama buat jurnal)

No comments:

Post a Comment