Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Wednesday 22 October 2014

Scrub Muka Untuk Kulit Kering:Alfalfa+Minyak Kelapa Dara NutroCoco

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Assalamualaikum sahabat-sahabat semua?Hari ni cuti Deepavali kan...korang pergi mana cuti hari ni?Saya duk kat rumah je...main2 dengan suami dan anak..hihihi..sambil2 tu sempat scrub muka sekejap pagi tadi masa nak mandi..


Sebenarnya dah dua minggu saya amalkan scrub muka guna Alfalfa Shaklee dan campur dengan Minyak Kelapa Dara NutroCoco ni..buat 3 hari sekali....Sebabnya kulit saya jenis KULIT KERING...


Kalau kulit BERMINYAK saya tak galakkankan korang campurkan dengan Minyak Kelapa Dara NutroCoco tau...



UNTUK KULIT KERING macam saya

1.Ambil 2 biji Alfalfa kemudian biarkan terendam dengan air sejuk selama 5 minit..Apabila dah lembut hancurkan dengan sudu...

2.Selepas itu,titikkan 2 titis Minyak Kelapa Dara NutroCoco ke dalam alfalfa tadi....

3.Taaarraaa...SIAP..scrub dan urut muka perlahan-lahan selama 5 minit..
kemudian bilas dengan air paip..







UNTUK KULIT BERMINYAK

1.Ambil 2 biji Alfalfa kemudian biarkan terendam dengan air sejuk selama 5 minit..Apabila dah lembut hancurkan dengan sudu...

2.SIAP......scrub dan urut muka perlahan-lahan selama 5 minit...kemudian bilas dengan air paip




Selama 2 minggu duk scrub ni memang rasa beza sangat..sebabnya kulit saya ni jenis KULIT KERING...Dan rasa macam ada pasir-pasir je kat muka (tetapi bukan jerawat )...

Selepas duk scrub alfalfa campur Minyak Kelapa Dara NutroCoco,saya rasa kulit jadi lembut dan halus...rasa berpasir-pasir pun dah tak der...then yang paling ketaranya kulit muka rasa LEMBAP sentiasa walaupun keluar waktu  hari panas...

Sebabnya Minyak Kelapa Dara kaya dengan Vitamin E semulajadi. So ia akan meresap masuk perlahan-lahan menerusi kulit sehingga ke bahagian dalam kulit..Thats why la kulit saya dah jadi LEMBAP sekarang..(LEMBAP tapi tak berminyak hokayyy...)  heeeee...

TAPI kalau KULIT BERMINYAK jangan pula campur dengan Minyak Kelapa Dara yer...dikhuatiri akan menyebabkan sebum berlebihan pada kulit dan menyekat liang pori bernafas,last2 tumbuh jerawat...


Okay korang...setakat ini je untuk hari ni k...2 minggu duk buat R&D kat muka sendiri sebelum kongsi dengan korang...korang try la yer buat scrub ni...
buang daki-daki kat muka tu..bila liang pori dah bersih,korang nak sapu ape2 kat muka pun senang ia nak meresap masuk ke kulit..jangan RISAU dengan bau alfalfa k..sebab baunya WANGI sangat..bau PUDINA...


KLIK SINI UNTUK  PETUA ANJALKAN KULIT WAJAH
KLIK SINI UNTUK CEGAH MASALAH JERAWAT
KLIK SINI UNTUK TIPS MENGHILANGKAN JERAWAT


Rasa nak buat scrub Alfalfa?
Rasa nak beli Minyak Kelapa Dara NutroCoco?
Tapi tak tahu nak beli kat ner?


Jejoms HUBUNGI saya ...017 854 5086..


No comments:

Post a Comment