Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Tuesday 21 October 2014

VITAMIN C : TIADA LAGI DEMAM+SELSEMA+BERSIN+RESDUNG

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Apa khabar sahabat2 saya semua?Semoga sentiasa sihat dan dilimpahkan rezeki yang seluas-luasnya oleh DIA Maha Pemberi Rezeki...Ameen

Alhamdulillah..hari ni saya nak share tentang pengalaman adik2 saya yang mengamalkan vitamin C




Katanya
" Sekarang ni sejak amalkan vitamin C Shaklee,dah jarang kena selsema dan jarang demam..bangun pagi pun dah tak selsema lagi..kalau tak, sebelum ni senang jer dapat selsema especially bila musim hujan.Dan muka pun dah jarang naik jerawat.." 
-Adik nombor 3 saya-

Masa mula-mula nak try dia beli sebotol dan share dengan adik saya yang seorang lagi (nombor 4)
so setiap sorang dapat 90 biji (ada 180 biji sebotol)...


Dan ini pula testimoni adik saya nombor 4..

" Dia ni ada resdung...setiap pagi akan bersin kuat dan banyak kali...Selepas tu mesti sakit kepala sebab bersin kuat...muka memang akan gatal-gatal..dan senang demam jugak..selepas amalkan Vitamin C,Vitamin B complex dan Alfalfa,resdung dia berkurang..Buktinya muka dah gatal-gatal even makan seafood dan dia kini tak lagi bersin kuat yang menggegarkan otak nya tu "..
-Adik nombor 4 saya-


Alhamdulillah,dengan asbab Vitamin C kini,mereka dah jarang demam dan selsema..Sebagai kakak,mestilah saya gembira sangat dengan perubahan pada diorang...Mak saya pun akui yang sekarang ni dah jarang bunyi bersin setiap pagi...hhihihihi...

Anda nak tahu tak kenapa Shaklee Sustained Release Vita C 500mg ini menyebabkan adik2 saya dah jarang demam? oraippp...jom sama-sama kita baca 


KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE SUSTAINED RELEASE 500mg

  • MENINGKATKAN SISTEM IMUNISASI -Vitamin C kaya dengan antioksidan..Antioksidan ini akan menguatkan sistem pertahanan badan ..Sebab itu,sesiapa yang mengamalkan vitamin C susah untuk demam dan selsema
  • MENCEGAH PENDARAHAN GUSI-pendarahan gusi disebabkan oleh kekurangan vitamin C..Cuba tengok setiap kali berus gigi,gusi anda berdarah ke tidak..Sekiranya berdarah itu menandakan badan anda kekurangan vitamin C.
  • MEMBENTUK KOLAGEN-Vitamin C menolong pembentukan kolagen di dalam badan anda..kolagen akan semakin berkurang apabila umur semakin  meningkat...Kolagen bukan setakat untuk kulit tetapi kolagen ialah asas kepada pembentukan otot,tisu dan gusi.
  • MENCANTIKKAN KULIT-Pengambilan vitamin C setiap hari mampu menolong memudarkan parut jerawat.jeragat dan mencegah jerawat daripada tumbuh di wajah.Jadi tidak hairanlah sekiranya ramai yang sanggup berbelanja besar untuk mengambil SUNTIKAN VITAMIN C.Saya nasihatkan,sekiranya tiada bajet untuk suntik vitamin C,amalkan je makan vitamin C setiap hari.Walaupaun mengambil masa,tapi kesannya kulit akan kelihatan cantik,dan pigmentasi akan hilang..PERCAYA LAH...
  • MEMERANGI KANSER-Vitamin C merupakan satu-satunya antioksidan yang mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dengan meransang pengeluaran T-cell untuk melawan sel kanser.
  • MENGATASI INSOMNIA-Vitamin C dapat menghilangkan tekanan dan penyakit susah tidur kerana ia dapat memberikan kelegaan kepada mental dan fikiran
  • MEMPERCEPATKAN PENYEMBUHAN  LUKA-Disarankan sangat-sangat sesiapa yang mengalami luka ataupun menjalankan pembedahan supaya mengamalkan vitamin C kerana vitamin C meransang pembentukan sel-sel baru..Perasan tak,doktor akan sarankan pesakit makan buah oren banyak-banyak untuk cepatkan pulih luka...Masa bersalin caeserean dulu,saya amalkan vitamin C setiap hari untuk pulihkan luka pembedahan..Alhamdulillah,masa berpantang luka tempat operation cepat sembuh dan kering.
  • MENCEGAH ULSER MULUT-ini masalah utama saya sejak dari dulu lagi...apabila musim panas saya senang dapat ulser mulut.Tapi sekarang,NO MORE ULCER...konsepnya sama jugak dengan mempercepatkan penyembuhan luka...Apabila anda kena je ulser,cepat2 telan sebijik ulser sehingga lah ulser tu hilang.





KENAPA PERLU PILIH Shaklee Sustained Release Vita C 500mg?

>> Ia bertindak dengan melepaskan vitamin C secara perlahan-lahan selama 5 jam yang dikenali sebagai "SUSTAINED RELEASE"

>> Vitamin ini membekalkan 500mg Vitamin C bersamaan 7 biji setengah buah oren

>> Mengandungi Bioflavinoid (120mg)..ia bertujuan untuk meningkatkan keberkesanan penyerapan vitamin C oleh sel badan.

>> SEMULAJADI ,tiada pewarna tiruan,tiada perasa tiruan sebab itu vitamin C ini rasanya masam-masam..sebab tiada pemanis.

>> Tiada pembaziran kerana semua Vitamin C digunakan oleh badan sebab ia dilepaskan secara perlahan-lahan setiap masa untuk memenuhi keperluan badan.

>> Tidak mengandungi 'silica gel' kerana vitamin C semulajadi tidak memerlukan silica gel untuk mengelakkan ia dari teroksida..(cuba compare dengan brand lain di pasaran)







TAHUKAH ANDA??

  • Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri. Contohnya Arnab mampu menghasilkan 18,000mg vitamin C sedangkan manusi tidak dapat menghasilkan vitamin C sendiri. 
  • Vitamin C larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita (berpelu,air kencing). Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari kerana vitamin C tidak memberi kesan toksik. 
  • Setiap hidangan buah-buahan membekalkan 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah ranum. Tetapi kandungan vitamin C tersebut akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Untuk sebarang pertanyaan tentang Vitamin C ini, hubungi jer saya di 017 854 5086

HARGA RM 92 untuk 180 BIJI...

JIMAT TAK ???



2 comments:

  1. timekasih singgah blog kite ☺

    ReplyDelete
  2. sama-sama imm...apepun sy da buat jeruk nenas tu..ikut resepi awak...hihihi

    ReplyDelete