Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Thursday 3 July 2014

VIVIX..cecair ajaib daripada tumbuhan

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang



Bulan Julai adalah PROMOSI VIVIX.......ape benda la tu ek?ok...untuk first entry berkaitan VIVIX ni meh saya perkenalkan dulu ape kandungannya...diperbuat daripada ape...dan khasiat isi kandungannya...



APA ITU VIVIX?

VIVIX merupakan sejenis supplement Shaklee yang berbentuk cecair merah...Ayu Raudhah panggilnya Sirap Merah...ia diperbuat daripada ekstrak anggur muskat (Muscadine Grape),elderberry,lobak ungu dan Polygonum Cuspidatum..Kesemua tumbuhan ini kaya dengan Resveratrol yang bersifat anti-oksida,antipenuaan,anti inflamasi dan anti kanser..



Anggur Muskat


>> Anggur Muskat (Muscadine Grape) <<

Saiz sebiji anggur muskat ialah sekitar 5cm menyerupai buah plum...Istimewanya anggur muskat ini berbanding anggur lain ialah ia mempunyai satu kromosom tambahan (20 kromosom berbanding anggur lain yang hanya mengandungi 19 kromosom).Kromosom tambahan inilah yang dipercayai membekalkan sejenis nutrien antipenuaan khas.Malah kandungan kompaun polifenol dalam sebiji anggur muskat 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah.


Anggur muskat ni tersangat popular dan dikenali sebagai anggur nombor satu di AS.Penggunaan anggur muskat ini juga pernah direkodkan dalam budaya masyarakat Asia bagi melegakan masalah jantung,menurunkan tahap gula dalam darah dan aneka gangguan pada hati..Melihat kepada khasiat anggur muskat ini,maka tidak hairanlah bekas Presiden AS,Thomas Jefferson turut dilaporkan pernah menanam anggur muskat ini di kediamannya di Monticello pada tahun 1800 an..



Elderberry

>> Elderberry <<
Merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara.Elderberry kaya dengan vitamin A,B dan C,asid amino,flavonoid,karotenoid,rutin dan tanin.Ia membekalkan sumber antocianin yang tiga kali ganda lebih hebat berbanding karotenoid.Tumbuhan ini merupakan antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan oleh toksin alam sekitar,diet tidak seimbang serta tekanan..




>>Lobak Ungu<<
Khasiat lobak ungu sebenarnya lagi banyak berbanding lobak oren..Namun lobak ungu ni bukan kebiasaan bagi kita di Malaysia. Lobak ungu merupakan sumber terbaik vitamin A dan mengandungi Phytokimia termasuk karotenoid,phenolic,polyacetylenes,isocoumarins dan sesquiterpenes.

Lobak ungu juga mengandungi antocianin iaitu antioksida yang sangat mujarab.Antocianin menyebabkan warna merah,biru dan ungu pada buah dan sayuran.Sekiranya buah atau sayur yang berwarna biru gelap,itu menunjukkan ia mengandungi banyak antocianin.Lobak ungu mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding lobak oren.

Lobak ungu dikatakan mempunyai sifat anti radang yang tinggi.Ini menjadikannya sangat bagus untuk membantu melegakan sakit sendi atau arthritis.Sifat anti carcinogen membantu mengurangkan risiko kanser.Bagi pesakit kanser,lobak ungu ini boleh membantu tubuh melawan kanser.


Dos Vitamin A yang tinggi didalam lobak ungu sangat bagus untuk mengelakkan arteri tersumbat dan secara tidak langsung mengelakkan penyakit stroke.Selain itu,lobak ungu juga mengandungi vitamin B,C dan E yang bagus untuk merendahkan bacaan kolesterol.


Dalam kajan yang dijalankan oleh Universiti Queensland,jus lobak ungu juga berkesan boleh merendahkan tekanan darah,menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit diabetis, dan juga membantu penyakit hati dan jantung.




Polygonum Cuspidatum

>> Polygonum Cuspidatum<<

Merupakan sejenis pokok peribumi di Asia,Amerika Utara dan Eropah.Dikenali juga sebagai Japanese knotweed.Memiliki kandungan resveratrol yang sama seperti yang terdapat pada kulit dan biji anggur merah. Ia banyak digunakan dalam supplement antipenuaan perubatan tradisional cina (TCM).Kajian saintis mendapati resveratrol memberi kesan positif kepada prestasi ahli sukan



CARA MUDAH UNTUK MENDAPATKAN KHASIAT 

TUMBUH-TUMBUHAN INI...


Bagaimana mahu mendapatkan khasiat tumbuh-tumbuhan ini???di Malaysia memang tak dernya tumbuhan-tumbuhan ni..


anda tak perlu ke luar negara semata-mata untuk mendapatkan tumbuh-tumbuhan ini,kerana VIVIX telah mengandungi kesemuanya...mudah kan???


Yang pasti VIVIX adalah 100% semulajadi, tanpa sebarang perasa tiruan, pemanis, perasa, dan pengawet dan yang paling penting for Muslims, ianya HALAL.

Next entry saya akan ceritakan details tentang khasiat VIVIX dan testimoni customer yang da amalkan VIVIX ni...


Keratan akhbar tentang VIVIX Tonik Anti Penuaan



Keratan akhbar tentang VIVIX Tonik Anti Penuaan



Keratan akhbar tentang khasiat kulit Anggur



Keratan akhbar Harian Metro




No comments:

Post a Comment