Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Saturday 5 July 2014

VIVIX Shaklee....kesan positif Resveratrol kepada penyakit kronik

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang



Asslamualaikum w.b.t dan ape khabar pembaca2 sekalian...hari ni seperti yang dijanjikan, saya akan ceritakan lagi detail berkenaan dengan VIVIX...yang terkenal dengan jolokan TONIK AJAIB shaklee ni...entry pertama sebelum ni adalah berkaitan khasiat RAMUAN VIVIX





APA YANG HEBAT TENTANG VIVIX SHAKLEE ?


  • Vivix mengandungi RESVERATROL.Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol.Kandungannya adalah daripada tumbuhan semulajadi RAMUAN VIVIX  dan tidak mengandungi alkohol,tanpa pewarna dan perisa tiruan.Yang penting ianya HALAL 
  • Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain merah dengan banyak,tetapi kadar penyakit jantung adalah rendah di Perancis.Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik budaya hidup masyarakat Perancis iaitu terdapatnya RESVERATROL di dalam wain merah itu..
  • Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah RESVERATROL yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
  • Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus buahan lain,Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* iaitu nilai yang diperlukan tubuh (3000-5000 ORAC)..
*ORAC ialah Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring         antioxidant capacities of different foods.



APA ITU RESVERATROL ?










Resveratrol adalah antioksidan yang sangat berkesan yang dihasilkan oleh tumbuhan.Resveratrol juga merupakan sejenis polifenol yang ditemui dalam kulit anggur merah.Resveratrol melawan sebarang kerosakan yang berkaitan kanser dan sakit jantung.Satu kajian yang dijalankan oleh Jabatan Sains dan Teknologi,Universiti Ohio AS pada tahun 1997 membuktikan resveratrol menyekat pembahagian sel-sel kanser di peringkat sel.



BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK ?



Empat mekanisma tindakan yang disebutkan diatas ialah tindakan yang dapat meningkatkan jangka hayat sel..VIVIX memperbaiki dan melindungi sel sehingga ke peringkat paling asas iaitu DNA.Resveratrol dan polifenol dalam vivix akan memperbaiki DNA manusia yang mengalami kerosakan akibat terdedah kepada radikal bebas dan gaya hidup tidak sihat (merokok,pencemaran alam sekitar,fastfood)...DNA yang rosak menyebabkan badan tidak dapat berfungsi dengan baik dan menyebabkan timbulnya pelbagai jenis penyakit...VIVIX juga membantu memberikan tenaga kepada sel..apabila sel tubuh sudah terdedah kepada proses penuaan dan radikal bebas yang berbahaya maka sel tersebut lebih cepat kehilangan tenaga dan mengurangkan kadar penyerapan nutrient..KONSEPNYA,semakin berusia, sel semakin tidak bertenaga..Selain itu,VIVIX akan mencegah penghasilan AGE protein...Fungsi sel akan terganggu jika berlaku lebihan protein AGE yang akan menyebabkan kerosakan pada sel.So,ramuan VIVIX ini mengandungi 10x resveratrol dari anggur muscadine akan memperlahankan pembentukan AGE protein ini.




Sel...asas pembentukan tubuh badan manusia


KEBAIKAN dan KHASIAT minum 1 sudu teh VIVIX setiap hari :
  1. Kurangkan risiko jantung
  2. Mengurangkan penyakit nyanyuk (Alzheimer)
  3. Membantu menghalang kanser
  4. Mengurangkan komplikasi pesakit diabetis
  5. Meningkatkan sistem imunisasi badan
  6. Membantu mengurangkan berat badan
  7. Membantu mengurangkan sakit sendi/sakit lutut
  8. Membantu meningkatkan tahap kesihatan mata
  9. Membantu mengatasi masalah penuaan 
  10. Menyokong kesihatan menyeluruh


SIAPA YANG PERLUKAN VIVIX?
  1. Diabetis
  2. Darah Tinggi
  3. Strok
  4. Cyst
  5. Perokok tegar
  6. Pesakit Jantung
  7. Awet muda
  8. Masalah mata
  9. Alzhemeir (nyanyuk)
  10. Pesakit SLE
  11. Pesakit kanser (sama ada keturunan/sudah pun menghidap kanser)


CARA MAKAN VIVIX:

Hanya 1 sudu teh selepas makan setiap hari.Goncangkan dahulu dan simpan di tempat sejuk.Boleh tahan sehingga 2 bulan.Sekiranya ada ibubapa dan datuk nenek yang tak suka telan pil/tablet,boleh cuba Vivix..Hanya 1 sudu sebelum tidur.


Testimoni pengguna :















* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit
* Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:
shakleelogo
SALIHAH
Shaklee Independent Distributor [No.1122713]
Sms/WhatsApp : 017 854 5086
FB: HaniqHani Salihah
FB Fan Page : Butik Sihat+Cantik

Sebagai customer saya, anda layak untuk mendapatkan:

>>Perundingan PERCUMA secara berterusan selepas pembelian<<
>>Di jemput masuk ke VVIP GROUP FB untuk customer<<
>>Exclusive Jadual Pengambilan Vitamin akan di berikan selepas pembelian di buat<<

” Ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee ?(KLIK SINI )
 Hubungi saya. Hanya buat bisnes secara online, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke TEAM Master4Us di Facebook dan WhatsApp “

No comments:

Post a Comment