Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Sunday 9 November 2014

EKSKLUSIF :KENAPA SAYA TAK BELI EMAS

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih


Alhamdulillah..Mengambil keberkatan hari Jumaat semalam,saya telah memulakan perniagaan EMAS.Saya memang dah lama minat untuk berniaga EMAS.Sebelum ni saya duk servey2,kebanyakannya memerlukan modal awal RM1K ke atas....fuhhh..kat mana la saya nak cekau RM1K tu kan...


So apabila duk chatting2 dan bertanyakan kawan-kawan,saya tertarik dengan syarikat POWERGOLD ni sebab ia menawarkan modal serendah RM386 je untuk kita memulakan perniagaan EMAS.So ape lagi,saya grab lah peluang ni..sebab satu2 nya syarikat yang menawarkan modal rendah sebegini.Dengan modal awal RM 386 tu saya boleh pilih sama ada nak 1G Gold Bar @ cincin 916...dan saya dapat WEBSITE yang dah siap2 design untuk kita ...(WEBSITE EMAS SAYA)...


Haa..kalau nak tau details pasal simpanan,pelaburan,perniagaan dan jual beli EMAS boleh je contact saya...saya memang suka bercerita pasal EMAS.sebab EMAS IS MY PASSION sejak dulu lagi...meh saya ceritakan serba sedikit tentang EMAS DAN SAYA..



Dalam tahun 2009,saya mula berkenalan dengan Dinar Kelantan...Sebab kat Kelantan masa tu ada ekspo pasal DINAR dan DIRHAM...memang saya follow la setiap event berkaitan DINAR & DIRHAM..Pendek cerita..selama 2 tahun saya duk follow trend EMAS dan duk kaji untung rugi SIMPAN EMAS ni,so saya dah mula faham sangat2 pasal menyimpan EMAS..Pada tahun 2011,saya discuss dengan bakal suami (da selamat jadi suami da sekarang)...nak jadikan DINAR sebagai MAS KAWEN...


Then dia mula2 tak paham gak ape tu DINAR.Pastu dia pikir dan kaji2 sendiri dan dia setuju untuk jadikan DINAR sebagai MAS KAWEN saya...So,bulan Februari  2011,dia transfer duit minta saya belikan DINAR untuk MAS KAWEN saya tu...Start daripada hari tu,kerja saya adalah bukak website KELANTAN GOLDEN TRADE setiap hari...sebabnya nak tengok bila harga emas jatuh dan nak beli...sebabnya by the end of Februari saya wajib setel pasal DINAR ni (11 Mac 2012 tarikh nikah kami)...


Alhamdulillah..masa tu saya kerja di KELANTAN BIOTECH CORPORATION SDN BHD...memang surrounding staff semua dah faham dan masak benar pasal EMAS ni...saya je baru nak belajar mengenal EMAS...so kerja saya adalah sentiasa bertanya pasal EMAS dan DINAR untuk mas kawen...Alhamdulillah mereka banyak membantu saya dalam misi mengcukupkan MAS KAWEN saya tu..hihihi...


Alhamdulillah ...11 Mac 2012 MAS KAWEN saya berupa 11 keping DINAR (setiap satunya 4.25 gram emas tulen 999.9)...ni gambar nya.. (abaikan gubahan yang tak seberapa tu....huhuhu...hihihi...)..nampak tak ada 11 keping dinar dalam bekas berbentuk LOVE tu...


Mas kawen saya


So,begitulah ceritanya bagaimana saya CELIK EMAS...so saya sangatlah menggalakan dan menyarankan agar korang pon turut CELIK macam saya..hihihi...


Kat bawah ni saya listkan tentang persoalan2 kebanyakan orang yang TAK CELIK emas lagi...(soalan sama saya pada tahun 2009..hihihhi)

*************************************************************

1.Saya sentiasa fikirkan harganya,kaji sana sini
-Last-last tak beli-beli pun

2.Asyik kaji pasal spread
- Belum beli dah fikir banyak,spread penting untuk pelabur,tak penting untuk mereka yang ada ILMU pasal spread.So,dapatkan ilmu pasal emas ni

3.Duk fikir macam mana nak jual balik
- Emas bukan macam barang-barang lain.Emas laku je walau dimana anda berada.
Sebaiknya juallah kat dealer/syarikat tu balik,dapat harga lebih,tapi kalau ada ilmu yang kat statement no 2 tu,anda memang untung!

4.Duk fikir macam mana nak buat untung
-Banyak cara boleh untung,asalkan emas tu ada kat tangan,bukan atas kertas atau alam maya

5.Takut BNM serbu syarikat yang saya join
-Ini bukan skim,ini emas fizikal,selagi pegang emas,apa nak takut?

6.Takut rugi sebab harga emas jatuh
-Beli emas bukan untuk dijual esok lusa.Ini simpanan jangka masa panjang.Kalau terdesak sangat,barulah pajak.Ini sebenarnya fungsi Ar rahnu,bukan untuk manipulasi pelbagai skill.

7.Saya tak tahu kenapa orang kata emas itu adalah wang
-Kena tahu apa maksud wang yang sebenar dan ciri-cirinya.Kaji sejarah.Dulu-dulu orang guna apa sebagai matawang..Emas kan..Wang kertas yang kita guna sekarang ni cuma ciptaan yahudi untuk menindas dan berkuasa kat dunia

8.Saya tak faham sebab apa saya perlu simpan emas
-Kaji sebab,pasti jumpa jawapannya

9.Saya tak nak membazir
-Dulu harga emas rm30/gram,sekarang dah cecah dekat rm200/gram
Err..kat mana yang membazir tu?

10.Saya bimbang emas tu kena curi,hilang dan sebagainya
-Kalau kena curi,hilang,bukan emas je...apa-apa pun boleh ,so kena pandai-pandailah elakkan.Tak kan sebab takut hilang,kena curi,maka kita tak beli emas?
Habis yang wang kertas kita kena rompak hari-hari(susut nilai sebab inflasi) tu tak takut ke..?
Setahun susut nilai hampir 16%.
Simpan RM1k tahun ni,tahun depan jadi RM840,kalau 10 tahun lagi?
Simpan emas berharga RM1k tahun ni,tahun depan jadi RM1.2k..Mana yang anda nak?

11.Tak dapat pulangan bulanan,dividen dan hibah
-Lebih suka join skim cepat miskin,baik join MLM terus,maklumlah,duduk diam-diam dapat duit..
***********************************

Bagus !!!
Orang macam anda yang membuatkan harga emas tak naik mendadak..
Hanya org yg CELIK emas dan ada ILMU sahaja yang duk beli emas.

Yang duk fikir 11 soalan di atas,tak sedar yg dia duk buang masa,dan masa itu tidak akan kembali..
Harga emas yg dulu RM16/gram,sekarang hampir RM195/gram.

Akan datang hanya tinggal sejarah…dan waktu itu dah tak guna nak menyesal sebab tak bermula masa org duk suruh dulu.

PEACE ✌️✌️✌

********************************















SAYA DAH CELIK....

ANDA DAH KE BELUM???


BERMINAT dengan EMAS?

MAHU JADIKAN EMAS SEBAGAI SIMPANAN?

MAHU JADIKAN EMAS SEBAGAI PELABURAN?

MAHU JADIKAN EMAS SEBAGAI PERNIAGAAN?


Hubungi je saya di 017 854 5086

Jemput baca pasal EMAS di Gold Bar,Dinar & Jewellery


KLIK SINI UNTUK PENERANGAN LANJUT PASAL EMAS POWERGOLD 

No comments:

Post a Comment