Selamat Datang Ke Blog Salihah

Selamat Datang Ke Blog Salihah

Saturday 20 September 2014

Shaklee+Minyak Kelapa Dara:Merawat Rambut Gugur selepas Bersalin

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang



Bagi wanita lepas bersalin masalah keguguran rambut kerap dialami. Terdapat beberapa punca keguguran rambut selepas bersalin, antaranya:







1.PERUBAHAN HORMON

Sepanjang tempoh kehamilan, hormon progesteron dan estrogen pada wanita hamil sangat tinggi. Kedua-dua hormon ini menyebabkan pertumbuhan rambut terhenti.Sebab itu, wanita hamil kelihatan lebih berseri-seri dan nampak cantik. Rambut mereka kelihatan berkilat dan bersinar-sinar.


Tetapi, selepas bersalin iaitu sekitar usia bayi tiga hingga empat bulan, kesemua hormon akan kembali normal dan pada waktu ini, ibu-ibu akan mengalami semula masalah keguguran rambut.


Disebabkan sepanjang tempoh kehamilan tidak banyak rambut gugur, kali ini keguguran rambut berlaku dengan lebih banyak.


Rambut yang gugur berterusan menyebabkan ia tidak sempat tumbuh dan memanjang. Akibatnya, rambut kelihatan semakin menipis dan jarang.



2.PEMAKANAN TIDAK SIHAT

Seperti yang diketahui,semasa dalam pantang,banyak makanan berzat tidak dapat dimakan.Seperti telur,kacang,daging dan seumpanya kerana dikhuatiri akan menyebabkan luka bersalin bernanah.


Dan ada juga ibu-ibu selepas bersalin mengawal pemakanan agar dapat mengembalikan semula bentuk tubuh langsing seperti sebelum hamil.


Hal ini sebenarnya boleh menyebabkan mereka banyak kekurangan nutrisi yang amat diperlukan oleh tubuh.


*********************************************************************************

Di sini saya ingin kongsikan petua tradisional dan amalan memakan supplement untuk merawat masalah keguguran rambut :


>> SUPPLEMENT SHAKLEE <<


RM 33.75 (120 biji) tahan 4 bulan
1.Zinc Complex  :

Kekurangan zinc dalam diet seharian akan melemahkan rambut dan menyebabkan keguguran rambut.Purata zinc yang diperlukan sehari adalah sebanyak 25mg-50mg untuk mengatasi masalah ini. Sebiji tablet Zinc Complex Shaklee ini mengandungi 15mg.Sudah memadai sekiranya diambil 1 biji sehari sebab kita masih lagi makan makanan seperti produk tenusu,bijirin dan tiram.






RM 150 tahan 2 bulan (jika makan sorang)

2.Energizing Soy Protein (ESP) :

Keratin merupakan bahan asas yang membentuk rambut. Keratin terbentuk hasil dari gabungan 18 asid amino protein. Protein soya mengandungi asid amino yang mengcukupi untuk memenuhi keperluan biologi jika diambil dalam dos yang betul..(bukan overdose)...Protein yang berkualiti tinggi dalam soya membantu pertumbuhan rambut tanpa perlu bimbang kandungan kolesterol dan lemak tepu.




RM 298..ada 15 sachets


3.Shaklee Collagen Powder 

Kolagen adalah protein yang terbina daripada asid amino yang khusus iaitu prolin,hydroxyprolin dan arginine.Seperti yang diketahui rambut terbentuk daripada protein.Apabila semakin berusia, kolagen dalam badan akan semakin berkurangan.Apabila kolagen berkurang,maka rambut akan lemah,tidak bermaya,akar rambut lemah dan menjadikannya mudah gugur,bercabang di hujung dan seterusnya menipis.Kesan kekurangan kolagen bukan setakat pada rambut malah akan menyebabkan kulit menjadi kendur dan berkedut,kuku juga mudah patah.








>> MINYAK KELAPA DARA NUTROCOCO<<

Amalkan menyapu Minyak Kelapa Dara di kepala 3x seminggu..
Urut kulit kepala bersama minyak tersebut selama 5 minit dan balutkan kepala dengan tuala selama setengah jam..
Selepas itu bilas dengan air...
In Shaa Allah..

Kelapa amat berkesan menguatkan akar rambut dan melebatkan pertumbuhan rambut

Hubungi saya untuk dapatkan MINYAK KELAPA DARA  dengan HARGA PALING MURAH  di pasaran...



Tak Percaya?

Hubungi dulu...selepas itu anda akan percaya

PM | WhatsApp | Telegram

017 854 5086











No comments:

Post a Comment